FÖREDETTA POLIS

Gårdagen bjöd på besvikelse och en för en gångs skull pigg, glad och positiv Emelie. Jag väckte hopp om att bli frisk men förmodligen så har hoppen slocknat idag..

Inatt har jag inte sovit speciellt mycket eftersom att jag vaknad vid kvart över ett med världens kramp i bena, som inte ville ge sig. Därav har jag varit på dåligt humör och fick ett riktigt utbrott när jag kom hem. Jag skämms och har bett om förlåtelse, vissa dagar är det svårt att tygla ilskan. Framförallt när ingenting går bra och sen utan sömn.. Då blir det kortslutning i hjärnan på mig. När det gäller mig själv så vill jag göra saker så perfekt som möjligt, dessutom är jag väldigt envis.

Under dagen var vi iväg på en föreläsning med en föredetta polis.
Han tog upp viktiga saker och var väldigt klok.
Jag som oftast ser det negativa i folk, just för att jag har så dålig självkänsla fick lära mig ett o annat. Jag håller hela tiden på att försöka se det positiva i människor istället för det dåliga. Ett trix för att göra det lättare, är att tänka på att alla är människor.
En person som missbrukar alkohol vad är det? En alkoholist? Nej, snarare än männsika!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0