FRÅN MITT INNRE JAG

Jag hatar töntar, jag hatar folk som leker vuxna, jag hatar folk som leker tuffa, jag hatar skolan, jag hatar livet, jag hatar att må så här.
Det där med folk som leker vuxna, kanske jag själv får stå för lite.. Eller kanske inte, jag vet inte, det jag vet är att jag inte alls är vuxen av mig utan välldigt barnslig och omogen. Jag tycker inte att jag leker någon jag inte är i bloggen, utan visar en sida utav mig som kanske inte alla visste fanns. Aja skitsamma.
Jag står för att jag dricker och röker, jag står för vad jag tycker och jag vill alltid vara så ärlig som jag bara kan. Vissa gånger är det till min fördel, vissa gånger inte.

Det kanske inte är så moget att säga "SKitsamma nu ska jag ut o supa skallen av mig" när jag disskuterar med någon, men sån är jag, ibland..


Jag vet inte hur jag ska göra för att få alla nöjda jag försöker och försöker, men det känns som att vara jag inte duger, det gör mig så jävla ledsen och besviken! Efter nästan ett år så duger inte jag åt honom det gör ont sammtidigt som jag vet att jag inte alls ska bry mig om det här. För det är inte jag som ljugit och förstört! Men jag kan inte låta bli..
Sammtidigt som jag kämpar dagligen för att göra mig själv nöjd, så bryr jag mig alltid om han, jag borde inte, men jag kan inte råför det. Det finns verkligen så många bättre, som verkligen är värda att ödsla tid och kärlek på, som skulle uppskatta om jag hörde av mig mer, men ändå så är det han som bara är otacksam och bortskämd över att jag bryr mig som jag sitter uppe med på nätterna och pratar med. Som jag låter bli en stor del utav mitt liv.
Jag mår verkligen illa över hur jag egentligen blir behandlad av denne, för när jag nu ger mig själv tid till att tänka efter så är det fanemig inte klokt..!
Den Emelie som jag egentligen är, har jag så svårt att visa för honom nu. Det är inte värt det! Jag är den jag är så är det bara och alla kan trotts allt inte älska alla, hur man än är så kommer man alltid vara både älskad och hatad av någon!
Jag vet inte vart jag ville komma med det här, eller jo det vet jag och det får duga.

Förutom dethär så har min kväll varit mys, Lovisa kom hem och vi har verkligen haft skit kul. Jag fixade en god drink, eller en god "hemmagjord-flaska", kanske man ska kalla det.. Lovisa var tveksam men det blev bra tillslut. Precis som förra gången :) Så nu har jag iaf dricka!

Nu ska jag sätta mig och klottra i blogg nr2, för jag behöver verkligen reda ut saker o ting så att jag kan förstå mig själv lite bättre.. som jag gör när jag får skriva av mig, där det verkligen kommer från mitt innre jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0